Ga naar hoofdinhoud

“Digitalisering levert inzicht, voorkomt fouten en creëert tijdswinst”

Niet iedere ondernemer is eigen met computers en dat verwachten we helemaal niet. Stop dan ook zeker niet met lezen als de woorden ‘digitaal ondernemen’ je op dit moment niet laaiend enthousiast maken. Als het om administratie gaat kan digitalisering al snel grote voordelen opleveren. Ferry legt de tactiek hierachter uit.

Digitaal ondernemen is de sleutel tot het winnen van tijd. En dat is niet het enige.
“Ondernemers beginnen vaak met Excel als het gaat om online factureren. Dit is een goedkope, in eerste instantie eenvoudige methode. Niets is echter minder waar; factureren in Excel kost uiteindelijk veel meer tijd voor zowel de klant als de accountant en het is erg foutgevoelig. Een online facturatiepakket voorkomt niet alleen fouten, maar geeft ook een duidelijk overzicht in relaties en producten, zorgt ervoor dat de factuur met één druk op de knop in de mailbox van een relatie belandt en je hebt geen omkijken meer naar herinneringen en aanmaningen: ook dit gebeurt automatisch.

Kassa- en boekingssystemen kunnen we doorgaans rechtstreeks koppelen aan de boekhouding. Hoe handig is dat? En op het gebied van personeelszaken, kunnen we het urenregistratiesysteem koppelen aan het salarispakket, waardoor het doorgeven van uren overbodig wordt. Daarnaast is het mogelijk om via een app vakantiedagen goed te keuren, declaraties in te dienen en het personeelsdossier vast te leggen.”

Onze coaches zouden het wel weten
Weet je dat digitaal ondernemen veel voordelen biedt? Automatisering scheelt tijd in de administratie, waardoor jij je als ondernemer volledig kunt richten op jouw eigen werk. “Bovendien hoeven wij als accountants geen tijd te besteden aan het handmatig verwerken van gegevens. Die tijd benutten wij veel liever aan het geven van waardevol advies op basis van feiten. Een win-win situatie dus!”

De rol van Westland Accountancy in digitaal ondernemen
Met onze kennis van automatisering kijken we verder dan alleen automatisering op administratief gebied. Immers, als de klant scoort, dan scoren wij ook. “Daarom zal tijdens een gezamenlijk overleg blijken welke punten binnen een organisatie aangepakt kunnen worden om nog meer uit digitalisering te kunnen halen. Als bijvoorbeeld blijkt dat meer uit Office 365 kan worden gehaald, zien wij dit als een assist voor een hoger doel.”

Digitalisering = de toekomst
In de toekomst zal het onvermijdelijk worden voor bedrijven om digitaal te werken. “Wij adviseren klanten of en hoe zij data – tot op zekere hoogte – kunnen omzetten in voorspellingen en inzichten. Onze coaches hebben hierin een adviserende rol en onze partners die gespecialiseerd zijn in big data staan ervoor open om jou te helpen bij de implementatie.”

Back To Top